FanFiction.pl wiersze poezja serwis poetycko - literacki

u t w ó r


kategoria : Proza / Fikcja / Fantastyka



Pojazdy przyszłości

a u t o r :    Daro


w s t ę p :   

Autor Dariusz Kamiński



u t w ó r :



POJAZDY PRZYSZŁOŚCI POD KONIEC XXI W.

W miasteczku Lowsborn ludzie żyją w harmonii i zgodzie. Każdy ma swój własny dom, pełny miłości rodzinnej. Mieszkańcy są uprzejmi wobec siebie i radośni. Nędzny świat nienawiści minął bezpowrotnie. Bieda, wszelkie zło, terroryzm, wojny to daleka przeszłość. Życie toczy się w kolorowych barwach. Wprowadzono wiele zakazów np. : nie można tak jak kilkaset lat temu poruszać się wszelkimi pojazdami zatruwającymi środowisko, nie ma stacji benzynowych, które przez czyjąś nieuwagę mogły wybuchnąć. Tak zwane samochody czy motory już nie istnieją. Ludzie wymyślili coś bardziej inteligentniejszego. W dzisiejszych czasach liczy się użyteczność i funkcjonalność danych obiektów. Na przestrzeni wieku wymyślono nowe środki komunikacji. Dawne samochody zastąpiono westexami ( niewielkimi statkami latającymi, które mieszczą od dwóch do sześciu osób ). Poruszają się one od 40 do 300 km / h. Jest to w dzisiejszych czasach najpopularniejszy i najbezpieczniejszy środek transportu. Nawet dzieci latają westexami. W szkołach podstawowych jako przedmiot wprowadzono naukę latania tym statkiem. Po dwóch latach praktyk można już posiadać własny westex. Są one łatwe w obsłudze i zapewniają 100 % bezpieczeństwa. Można także latać mobilami ( mieszczą one do około 100 osób ). Pilot takiego statku musi przestrzegać wiele zasad związanych z poruszaniem się tym obiektem. Są jeszcze tak zwane roule ( latające deskorolki ) oraz snowneule ( snowboardowe deski latające, z których korzystają najczęściej ludzie młodzi zafascynowani sportami ekstremalnymi ). Kilkaset lat temu po wszystkich drogach wsi i miast jeżdziły autobusy. Dziś już nawet nikt nie wie co to takiego. Ludzie, którzy nie posiadają westexów latają jetsami. Są one o wiele większe. Mieszczą około 30 osób. Kursują one po całej galaktyce. Osoby poruszające się nimi muszą posiadać specjalne bilety. Jetsy nie są aż tak bezpieczne jak westexy, czy mobile ponieważ poruszają się w pasie powietrza, w którym mogą pojawiać się różne obiekty atmosferyczne typu mgła. Piloci są dobrze wyszkoleni do sterowania jetsów. Porównując te nowoczesne statki do standardowych pojazdów, można stwierdzić, że nastąpiły wszelkie zmiany oraz dokonano ogromnego postępu w nauce i technice, na przełomie XXI wieku.






o c e ń     u t w ó r

Niestety, tylko zalogowani użytkownicy mogą oceniać utwory.

s t a t y s t y k a

śr. ocen : 0.00
il. ocen : 0
il. odsłon : 2299
il. komentarzy : 0
linii : 6
słów : 388
znaków : 2691
data dodania : 2008-04-07

k o m e n t a r z e

Brak komentarzy.

d o d a j    k o m e n t a r z

Niestety, tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.



p o l e c a m y

o    s e r w i s i e